Jumaat, 15 Mac 2013

AWAN DANIA VS AWAN NANO




 ZaZa of the day







Seharian bawak kak ani jenjalan , since esok dia akan FLY pulang ke MEDAN INDONESIA :'(
here's some photos of kak ani :


Jam 4 petang kami lokasi kejadian yang pertama kami tuju is GIANT KULIM , oleh kerana itu je lokasi terdekat dengan kawasan peristiwa kami melantak , apa yang dimengarutkan ni ? eh . abaikan .
Pegi la kaunter tiket penuh keterujaan alih-II AWAN DANIA paling awal 4.15*jam waktu tu da kol 4.30

Next show , jam 6 petang . Okayy lewat melampau sangat . Kami pon bergegas ke lokasi kejadian lain yakni SUNWAY CARNIVAL MALL , yaa ... terbaikk . AWAN DANIA start jam 6.30pm okeh !!
Gagahkan diri , pejamkan mata , beli la jugak tiket . sambil menunggu wayang tu setat , kami pon memerayaukan diri sambil berposing sakan bajet setoks amarikan next top model . Yaa kawan-II kami ni semua model-II ANTARABANGSAT . wadefuu ~ mohon percaya .
DANNNNN ~ INILAH HASILNYA !!

Ya , saya mengaku saya debab :')

Cut off her head -.-" thanks girlS .

erghh aku abnormal atau mereka yang kurang normal :D

Saya selekeh . Yaa selekeh .

From left to right - najwa , liza , kak ani & eira

6.20PM check in Room 2  **Awan Dania**

Duduk kat seat memasing .
Aku hairan kenapa panggung ni sunyi sepi hanya kami BERLIMA dalam panggung tu . Aku agak mungkin kami ni sampai awal sangat kot . Lastly 30mint selepas tayangan , aku yakin panggung ni riuh dengan suara kami berlima ja ! BTW cerita tu sangat bestlah , kenapa tak dapat sambutan ?? or kami datang waktu yang tak sesuai sebenarnya ?? HAHAHA

oke , back to basic :)
Sinopsis cerita Awan Dania :

-Bestfriend Dania(scha) & Tania(elly mazlein)
-Jadi musuh sebab berebutkan lelaki .
-Dania :
*kasar
*more to casual girl
*matang *certain part of story laa*
*tak berapa nak cantik**kalau nak dibandingkan dengan tania laa , kalau banding dengan aku ofkosla dia patjuta kali lagi cantik
*sayangkan persahabatan .
*watak yang orang sangka jahat sebab cuba pisahkan remy & tania , but the truth is she's trying to help REMY , and at the same time dy cuba selamatkan hubungan persahabatan dia and tania :'(

-Tania :
*lemah lembut gemalai
*manja
*tapi hipokrit !
*more to kemelayuan punya gadis
*childish
*cantik comel lawa segak superb :)
*she's so FIRAUN ! jahatnya nauzubillah !


Both of them sebenarnya sayang each other . Well , bila EGO sakai batak menguasai diri masing-II tanak kalah . but the ends of story , dorang baik balik :)

Hahaha , part paling menyentap sanubari , bila Dania & Tania tetiba terFLASHBACK kenangan masing waktu mereka still BESTFRIEND .

Sumpah teringat sorang kawan , suddenly gelak . Pehtu tahu-II jahh da merambu airmata merembes keluar xtertahan . HAHAHA .
Kerana seorang perempuan bingai aku & kawan aku sekarang declair MUSUH KETAT SAMPAI AKHIRAT .  Kerana rm20 sahaja . DUA PULUH RINGGIT MALAYSIA YA KAWAN-II .

Well aku anggap yang menghasut n dihasut sama-II bangang abadi lagi bingai kerana masing-II masih berfikiran keanak-anakkan . Kerana ?? Kerana RM20 , nak datang serang rumah aku bawak makk ?? madefeke~
Heyy sayang , dah cakap siang-II aku bz , just drop by kat rumah aku and TAKE AWAY your twenny ringgit get lost berambus , susah sangat kah ?? Or malu nak ami RM20 hang tu kat mak aku ?? cammon la , its just DUA PULUH RINGGIT okay , no need to drag ur mom in our buisness la . siap bawak nak mai serang , shame on you la dear . Ini mesti cadangan si Zati bingai abadi tu jugak , kalau tidak takda beraninya kau nak mcg aku sebiadab haritu , kan ??

Now , kerana diri sendiri terasa malu , tak henti-II tanya kengkawan aku if aku ada mengata kau ke tak ?? AGAIN ... cammon kayy cammon .. aku bukan bingai abadi nak jaja cerita camtu kat orang . Sendiri makan taik sendiri lah rasa mual . Aku nak tengok selama mana kau nak bertahan jadi kerbau dicucuk hidung biakan hidup sendiri diatur si Zati bingai abadi tu .. Selalu mengadu kat aku Zati itu zati ini . diri sendiri tau Zati tu camana , tapi sayang mata hati n mata zahir kau dibutakan sebab dia kaya , sebab dia ada keta GRAND LIVINA yang boleh usung kau merata alam sambil menggedik cari jantan yang sesuai ngan taste ANDA BERDUA , GREAT ! keep it up sayang !!
Semakin banyak kesempurnaan yang kau kejar , semakin banyak kerugian yang kau akan keciciran .

Nak lelaki yang hensem ada kereta ? Ada rumah ? Ada kerjaya Tetap , kerja elok ??? yaa , semua orang nak camtu , tapii MASALAHNYA pernah denga peribahasa ni tak ??
UKUR BAJU DIBADAN SENDIRI :)

kita nak yang elok, tapi kita sedar tak kita layak or tak untuk dapat semua tu ?? kalau dapat alhamdulillah rezeki . Tapi sayang , belajar berpijak pada bumi yang nyata , kita bukan ada dalam kisah dongeng . kisah khayalan kanak-II . bukan ..... bukak mata , ukur kemampuan sendiri . kita nak laki hensem , masalahnya kita ni cantik ke ?? nak lelaki yang ada kereta , ada rumah ada kerjaya , kita ni bekerjaya ke ??
Zaman sekarang semuanya nak seimbang , lelaki dokter bini nurse , laki polis bini nurse , laki pensyarah bini cikgu . laki operator kilang bini pon operator kilang . see ??

Takdir memungkinkan segalanya . tapi stop berangan . sebab tuhan takkan beri apa yang kita mahu , silap-II dia bagi kita yang sebaliknya sebab DIA nak uji kita sekuat mana iman kita nak menentang kemahuan dan keperluan yang kita damba selama ni jadi bertentangan .

MALAS nak banyak songeh , tapi apa yang aku tau mungkin pasni kita MUNGKIN selamanya begini , mungkin musuh selamanya atau mungkin jugak kembali bertaut kembali persahabatn kita ni , tapi aku nak kau tahu satu ja , kalau kita baik sekalipon lepas ni benci tu tetap ada dalam diri aku , sebab aku takleh terima bila kau tolak aku kerana orang lain yang hadir dalam hidup kau tak sampai 2 tahun pun , dan lebih menyakitkan bila AKU ADALAH ORANGNYA yang sedaya upaya pulihkan hubungan diantara kau & dia yang sebelum ni keruh sekeruhnya , kerana tindakan kurang bijak aku tu , now aku sendiri dibuang :)
TERIMA KASIH , demi allah , aku ikhlas bantu pulihkan hubungan yang keruh tu , tapi bila jadi camni aku menyesal sampai satu tahap terlintas dihati ni menyumpah seranah hubungan yang pulih tu RETAK KEMBALI , bia tak bertaut langsung lepas ni , and kalau betul terjadi DEMI ALLAH JUGAK aku takkan jadi bodoh lagi pulihkan hubungan tu . MAAF .

Haa , mungkin aku takda grandlivina kot sebabb tu aku dibuang kawan :)
Carilah syurga dunia yang kau cari kalau ada alhamdulillah ^_^

moral of the story , i hate AWAN DANIA

bak kata kengkawan yang tau kisah tragis aku dan & dia
KAMI ibarat Dania & Tania

sapa terer cer teka sapa dania sapa tania :) sapa betul ada HADIAH , hahahah

-------------------------------------------------------------------------------------------------

eND OF THE DAY

Gi anta najwa n iera g koje , sebab da lambat sangat ... pehtu lepak uptown kejap ronda-II cari barang .
Sambil jenjalan cari barang barang tu aku perasan orang-II kat uptown ni seakan aneh tengok aku .
Lelaki & Perempuan . pandang sekali , pastu toleh lagi .
Pandang muka , pandang badan , pandang kaki :D

Denga cakap-II orang yang selisih 


'hareyy pompuan ni tinggi gila'

'kak, hang tengok pompuan ni weh gila tinggi , dah tinggi pakai kasut tinggi lagi'

'amboi cik kak tinggi lampai haih depa'

'dah tinggi pakai kasut tinggi lagi'

'pompuan ni jalan bajet cam uptown ni runway' **padahai dia tatau aku ni da cam nak terbalik 12jampakai wedges 8inci ni**

jumpa kawan lama masa tengah asyik membelek tudung .


'hoi , hang z .. aku tak perasan sapa tadi . aku ingat patung display tadi' kata ika

'amboi depa tinggi aihh ..' kata anna & yuyu


aku pon jawab

'HAHA tengok la kasut aku tumit berapa inci punya dok ada ...'

'haa , aku cam kenai kasut nii , aku tauu hang beli katna...hahahha' kata anna.

'haaa memang la hang tau ! aku beli kat PAYLESS !! hahaha ' jawab aku :P

okebaii . tu jahh . ahahaha ... harini sepanjang hari ketinggian aku dipersoalkan tanpa henti-II
please laa , 167cm tu sangat normal , yang pakat aneh tengok aku dah kenapa ??

167+beberapa inci tumit kasut , aku rasa sangat la normal , kenapa semua pandang aku cam abnormal ??

Teringat dulu keluar dengan kawan , si Apit ..
5minit sebelum dia datang nk amik kat umah dia msesej :

"Awak , jangan pakai kasut tinggi tau .. Pakai sandal ka apa-II ja la janji kasut rendah..satgi jalan ngan awak orang ingat kakak adik.."

Dia ni special case lah , sebab orangnya pon memang KECIK . hahaha . Well , agaknya sebab  tu aku fobia kawan dengan lelaki yang rendah , hahahaha . asal berkawan jea , msti tanya , TINGGI AWAK BERAPA ?? macam tak relevan jea soalan tu HAHAHA .

OTW pulang datang seorang gadis manis datang tegur , 


'hai .. akak ni nama zaraa kann ? yang jual barang felinna tu .. ?'

terpinga-II .. Ya allah , siapa dia ni .. Aku cuba paksa-II ingatan aku cuba sedaya upaya cuba nak ingat wajah tu tapi FAILED !! Aku ni ingatan lemah sikit :(

'Err kamu ni siapa eh ?? sorry laa tak ingat ... nama apa tatau ??'

'ni yana ..'


"yana mana ehh ?? ohh yang nk order sabun tu ehh ??'

'bukan .. xpala satgi saya balik mcg kak nahh..'

DAMN ! bitchslap satu kali !! SIAPA KAH GERANGAN BELIAU ??? ahh abaikan .. jalan lagii .. singgah kedai baju .. kakak kedaii baju tu senyum .

'ni zaraa beauty shoppe pnya owner kan ?? dok juai lagi ka barang-II kat internet tu ??'

'juai lagi kak ... kak ni pernah beli barang dengan saya ka ??'


'tak pernah , tapi dok tengok gak iklan adik kat fb .. juai barang kecantikkan , orang dia pon cantikkk~'
*kakakk ni kuat menipu diri sendiri, bodek sebab nak diskaun la tuu HAHAHA*

oke , aku fedup . datang celah mana manusia-II ni ?? fuhh~
aku sangka kehebatan camera 360 sudah cukup MEMPELASTIKKAN wajah aku seperti yang digembar gemburkan sebelum ini , miahahaha !!


MOHON TERPEDAYA :D



So penat , really need to TIDUR .

Lastly : TERIMA AKU SEADANYA :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan