Sabtu, 16 Mac 2013

Jodoh Orang Tua

Tengok kiri tengok kanan . Sunyi . Semua orang dah masuk bilik masing-II dibuai lena yang indah-II belaka . Aku ja yang tercangak depan lappy ni sambil termenung .

Terngiang-ngiang KATA-II makteh petang tadi .
Dah 2 kali dia bertanya benda yang sama . Dan mintak jawapan yang sama . Ayah tak terkecuali sama-II mengiyakan . Yaa. Terbaik ayah . Terima kasih ...

8jam sebelum :

Ayah ajak pegi kenduri , bersiap . Pegi dengan mama & ayah . Jadi anak manaja harini . Iman tak ikut , angah keja . So aku jadi 'anak tunggul' harini , heaven . Mintak apa semua dapat harini haha .
Lepas majlis kenduri tu drop by kat kedai mak teh . Niat di hati nak jumpa si kecik saffiya , tapi MALANGNYA ! minggu ni turn dia balik dok dengan tok kat mahang nun . Thanks saffiya , auntie da rindu kamu separuh mati !!
Saffiya takda , hampa . Tapi kembali gembira nila tengok kueh pau makteh yang sedap tu bergelimpangan atas meja , nafsu serakah tak dapat dibendung lagi .

Sedap dok mengunyah penuh laqhaa , mak teh datang dekat sambil senyum-II . Tiba-II diraih tangan aku pehtu usap-II . Dah kenapa pulak makteh ni ..

'kakak ada boyfren dakgi ?? '

'err boyfren ?? kenapa ni ?? ' **mati dah aku , dia nampak aku kat mana-II ka ni **

'kakak umoq berapa dah ??'

'21 dah siahh oii ..' JAWAB AYAH .

'mak teh nak rekemen sorang budak lelaki ni kat hang mau dak ?? baik budak tu .. selalu dok beli kueh kat sini'

'err.....' *ayat lebih kurang cam tahun lepas*

'haa elok la siah oii bagi menikah buang dia ni...' KATA AYAH LAGI !

'dia tamau perempuan kerja , dia nak bini jadi surirumah ..kakak mau dak'

******siaran tergendala******

apa yang mereka-II ni sibuk nak kawenkan aku ? oke . last year pon makteh tanya soalan yang sama . nak kenenkan dengan orang tu orang ni . Dear mak teh , im still young laa , 21 baru . Chill !
Tapi kekadang hati dok sedia gatal nak menikah , tapi bila orang nak bagi menikah au pulak yang tamau .

bukan mudah nak menjadi seseorang dalam hidup 'seseorang' . Tambah pulak dia bukan orang yang kita kenal . baiknya bagaimana , buruknya bagaimana . Tak mudah bagi aku , and tak adil untuk dia nanti :)

Seperti yang dah diberitahu sebelum ni , tak mudah nak dapatkan hati aku :)
mampukah dia nanti ? nak melayan satu persatu tingkah aku yang BERKEMUNGKINAN BESAR akan memeningkan kepala dia . Aku tanak sampai SATU tahap terlintas dihati dia menyesal menikah dengan aku HAHAHHA
lalu ?? Siapa yang harus dipersalahkan ? Adakah orang yang tolong rekemenkan yang patut dipersalahkan ?? HAHAHA

Aku tak pernah tetapkan had umur untuk berkahwin , kalau jadoh awal , awal la aku kawen . Kalau lambat , lambat la aku kawen , Kalau takda , maka takda lah :)

Tapi andai laa aku tak berkesempatan kawen & ada anak sendiri dengan memana lelaki , mungkin aku akan amik anak angkat kot , insyallah . Sampai masanya if aku dah boleh beri 100% komitmen dengan kehidupan aku , mampu manage everything dengan jayanya  AND ofkos bila aku sendiri da cukup matang and bersedia galas tanggungjawab , aku akan tunaikan hasrat hati aku ni :) DOAKANLAH .
Even anak tu nanti bukan lahir dari rahim aku sendiri , aku harap sangat nanti aku da tua dia nak jaga aku -.-"
sedih tau tua-II hidup bersendirian , Tak sanggup dahku menghadapinya , muda-II remaja takpalahh ada kawan-II boring boleh keluar cari syurga dunia . Ni kalau da tua nak mati , menghabiskan sisa hidup bersendirian sangat lah tragis !

Hmm okayy babai , nak tengok movie kat tb 3 niaa cerita apa laa malam ni eh -.-"
**sambil ratah milo seTUPPERWARE**



Tiada ulasan:

Catat Ulasan