Jumaat, 29 Mac 2013

Lunch Yang Tragis :'(



Selesai urusan kat JPN Pulau Pinang kami bergegas pulang , sambil bertekak berebut nak pilih tempat LUNCH . Last-2 aku yang menang :D
HAHAHAHA

Destinasi 1 - Sunway Carnival Mall
MANUSIA RAMAI BEREBUT-II TABLE KAT FOOD COURT *al-maklumlahh lunch Hour kenn
Tukat tempat

Destinasi 2 - KFC seberang jaya
Masuk dalam KFC tu buat aku rasa tiba-2 mual+semak pandangan mata , nampak kucar kacir tempatnya , dengan ada bau kurang menyenangkan , haih . SPOIL .
Demi tanak mengada-II dahkerana perut dah meronta sangat-II terpaksa dahku dan Zulaikha tetap menyusun langkah menuju ke kaunter order makan .
1set Zinger Buger
1set Snack Plate Spicy
melenggang lenggang la kami berdua cari tempat duduk .
Berhampiran dengan sinki *konon mudah sikit nak basuh tangan -.-"

Tengah nak suap ayam dalam mulut nampak seorang abang/pakcik *aku tatau nak klasifikasikan hamba ALLAH ni abang atau pakcik sekali imbas macam muda , 2 3 kali imbas macam dah berusia . ah tak kisah la . pointny yang sebenar ialah ,
Hati nurani kemanusiaan aku tersentuh bila tengok pakcik tu buat kerja sorang diri , kemas meja , mengemop , mengelap , kutip tray-II , cawan , pinggan kotor semua . Badannya kurus melidi ..
Semuanya dibuat seorang diri , kejap-II dia picit kepala dia .
Aku perasan kejap-II muka dia berkerut cam tahan sakit .
Tak lama lepas tu aku perasan dia mula buat keja bebal-II , hempas-II tray makanan atas meja sambil merungut , mengomel sorang-II *gaya cam orang tak waras .
Bermula saat itu mood aku nak makan terus hilang tak semena . Aku cukup takleh makan dalam keadaan stress . Nak telan rasa cam tercekik .

Aku syak pakcik tu sebenarnya memang ada something wrong . Tapi takpalah , dia keja nak cari rezeki demi sesuap nasik . Pedulikanlah . Tapi yang aku geram , kat kaunter lenggang takda customer pekerja lain nganga ja , pakcik ni ngemas sorang-II .
Dahtu keja yang ada pon belum siap , doang suruh anta makanan kat table customer pulakk ,
berlari dia kesana kemari .
lepastu amik mop pulak
*padahal berlambak lagi meja yang tak dibersihkan .
pakcik ni buat keja cam tak teratur .
meja yang ini belum kemas semua , dia dah lari g meja lain pulak kemas , pastu tinggal , g meja lain pulak .
macamana laa tak kucar kacir tempat tu .
mungkin xda yang ngajar dia cara nak buat keja dengan lebih teratur kot , yela based on sifatnya yang terang-II TAK BERAPA NAK SEMPURNA .

TAPI .. YANG HAIRANNYA . MANA MANAGER ??
aku kalau jadi pakcik tu , aku g kat counter aku baling kerusi kat muka sorang-II pekerja KFC tu .
pehtu benti keja terus .
letih kott .
heyy cammon la , dia tua . buli-II dia korang dapat apa ??
demi nak ringankan sedikit keja pakcik tu aku and zulaikha tolong kemaskan tray-II yang ada agar tak berselerak sangat . kesian !
walaupun kat umah aku TAK RAJIN MANA PONN -.-"
dimanalah letaknya perikemanusiaan mereka2 yg keja kat situ .
sampai hati buat cemtu .
Ini bukan soal nak tunjuk baik . tapi mana pergi hati nurani belas kasihan mereka-2 yang ada kat situ ??
Ini pandangan mata kasar aku ,
boleh jadi tanggapan aku tu salah .
Tapi , aku tetap takleh terima ! hah MUKTAMAD !!

Last-II , makanan yang dibeli memang da tak sanggup nak telan , tak terdaya nak menelan .
Terpaksa take away .
Balik makan dirumah jahh AMAN SIKIT !

#Norma Hidup
tak segalanya indah
tak semuanya bahagia
tak semestinya bernasib baik
tak selalunya dapat apa yang kita inginkan
segalanya TAK :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan